הריון שבוע 36

שבוע 36 להריון – הריון שבוע 36

שבוע 36

השבוע, שבוע 36 להריון, וקרה לי דבר מאוד מוזר. ירד לי התיאבון. אני בקושי מסוגלת לחשוב על אוכל. ואם כבר אני רעבה או שיש לי חשק למאכל מסוים, אז אני בקושי מצליחה לקחת יותר משני ביסים. בהתחשב בעובדה שכל ההריון הרגשתי בור ללא תחתית, עכשיו די לחוץ לי.

הסיבה לצפיפות ולירידה בתיאבון היא הלחץ שהרחם מפעיל על מערכת העיכול. לכן, אחרי כל ביס אני סובלת מצרבת שנובעת מאותה הסיבה. אצל חלק מהנשים בשבוע הבא התינוק יורד מעט ובכך משחרר את הלחץ והמועקה על החזה ומאפשר לנשום קצת. אבל מצד שני, הלחץ יגבר על השלפוחית יותר מבעבר ותמצאי את עצמך מבלה לא מעט בשירותים, כן, אפילו יותר ממה שבילית עד עכשיו. לא חשבת שזה אפשרי,נכון?!

הלידה בהחלט קרובה יותר מתמיד והתכווצויות ממשיכות ונהיות יותר חזקות ויותר סדירות. צירי לידה עלולים להופיע לפני שבוע 40. לכן, כבר השבוע את צריכה להיות מודעת לכך שלידה עלולה להתרחש בכל רגע, ועלייך להיות ערוכה ומוכנה לכך:

  • צירים סדירים בהפרשים קבועים, שמופיעים כל חמש דקות (ומצטמצמים) במשך שעה ויותר. אם הם נעשים כואבים יותר ואיתם מופיעים כאבי גב ובחילות למיניהן.
  • ירידת מים יכולה לבוא כירידת מים כמו פתיחת פקק באמבטיה בבת אחת, וכטפטוף סדיר שלא מפסיק.
  • קלקול קיבה, כאב בטן קיצוני או שלשול.

כמו כן, אם את מרגישה כאבי בטן קיצוניים, קלקול קיבה או שלשולים, ירידה משמעותית בתנועות התינוק או כל תופעה שונה וקיצונית כמו חום, דימום, כאבי ראש חזקים במיוחד או ראייה מטושטשת – גשי מיד למיון יולדות.

קצת עניינים רפואיים

התינוק ממשיך וגדל בקצב קבוע והשבוע, שבוע 36 להריון, הוא שוקל פחות או יותר 2.75 ק”ג. כמו כן אורכו הוא כ-47 ס”מ. שריריו מתחזקים ונמתחים ושומן מצטבר בהם ובעיקר בלחיים (אותם לחיים שלא תפסיקי לנשק מהרגע שהנוני הקטן יצא לאוויר העולם). שכבת הורמיקס השומנית שמגנה על עורו של התינוק יורדת במעט, אך הוא עדיין יוולד עם לא מעט ממנה. שכבה זו מגינה על עורו ומקלה על הירידה שלו בצוואר הרחם בתהליך הלידה. אצל הרבה נשים בשבוע זה התינוק יורד מעט למטה לכיוון צוואר הרחם, דבר המקל על הנשימה אך לוחץ מאוד על השלפוחית. כמעט כל התינוקות בשלב זה נמצאים עם הראש מכוון מטה לצוואר הרחם, אך ישנם מעטים שטרם התהפכו. בשבוע זה, אם העובר עוד לא ממוקם עם הראש למטה, יכול מאוד להיות שהרופא יציע היפוך ידני (המתבצע אך ורק על ידי רופא מומחה).

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לארגן תיק ללידה. כל הניירת החשובה לאשפוז עצמו, יחד עם כל מה שאת צריכה בתיק ללידה ולרגע שאחרי. כמו כן, ארגני תיק נפרד לימים של האשפוז.
  • להזמין חבילת לידה ולארגן את החדר בבית לקראת בואו של התינוק. ישנם דברים שאפשר להזמין ויסופקו לך לאחר הלידה. רצוי גם להכין רשימה של כל מה שצריך לקנות הביתה, וביומיים שאת מתאוששת בבית החולים, בן זוגך יבצע את הקניות הללו.
  • להחליט סופית איפה אני רוצה ללדת ומי אני רוצה שיהיה איתי בזמן הלידה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!