הריון שבוע 29

שבוע 29 להריון – הריון שבוע 29

שבוע 29

השבוע, שבוע 29 להריון, לא רק שכואבות לי הרגליים, ואני באמת משתדלת לנוח כמה שיותר, וכואב לי הגב, ואני באמת משתדלת להימתח וללכת זקופה ולהתכופף נכון, קשה לי לנשום עמוק. או לנשום בכלל. בשבוע הזה, שבוע 29 להריון, יש הרגשה של מעמסה וצפיפות יתר באיברים הפנימיים של הגוף כתוצאה מהלחץ של הרחם על הריאות. זוכרת שכל כך רצית שהוא כבר יעלה מהאגן ויצא, וכולם יראו את הבטן? יש מצב שעכשיו את מאחלת שירד קצת למטה, וייתן לך לקחת נשימה אחת כמו שצריך.

הורמון הפרוגסטרון ממשיך לפגוע ולהפריע לתהליך העיכול ולכן יכול מאוד להיות שאם הפסיקה לך הצרבת עכשיו היא תחזור ביחד עם תופעות לוואי נוספות כמו כאבי בטן, בטן רגישה ועצירות. הקפידי לאכול נכון ומאוזן ולצרוך מזונות שקל לעכל ועוזרים במלאכת העיכול. כמו כן, יכול מאוד להיות שכבר עכשיו את סובלת מטחורים. טחורים הם בעצם נפיחות של כלי הדם בפי הטבעת ומסביב לו והם נגרמים מהעצירות ממנה את סובלת ומהלחץ שהרחם מפעיל. הימנעי מעמידה או ישבה רצופה, הקפידי בהליכות קצרות ומתיחות (יעזור לך גם להקלה בכאבי הגב והרגליים), הקפידי לאכול מזון עשיר בסיבים ולשתות הרבה. בנוסף, מומלץ להשתמש במגבונים מיוחדים לטחורים ואף לשבת באמבטיה קרירה, על מנת להקל על אי הנוחות ואף הכאב שלעיתים מלווים אותך. אם מופיע לך דימום מפי הטבעת, עלייך לדווח לרופא באופן מיידי וללכת להיבדק.

אם בשליש הראשון חיכית בקוצר רוח שהתינוק יתחיל לזוז ותרגישי את התזוזות שלו, ובשליש השני רצית שהוא יזוז קצת פחות וייתן לך רגע מנוחה, אז בשליש השני את צריכה להיות ערנית ולשים לב למספר התנועות. הגיוני שבגלל הצפיפות ברחם תרגישי יותר ברכיים ומרפקים ופחות גלגולים ובעיטות, אבל אם את מרגישה שהוא זז הרבה פחות עדכני את הרופא שלך במיידי.

עקב הירידה בלחץ הדם וריכוז תאי דם אדומים ביחס לנפח הדם העולה, סביר להניח שהסחרחורת חזרה ואת מרגישה אותה בעיקר כשאת קמה מישיבה או שכיבה. עשי זאת בצורה הדרגתית ואיטית ועל הצד. אם את מרגישה סחרחורת או אי יציבות שבי חזרה ואל תעמדי עד שתרגישי טוב. אם התופעה ממש מפריעה לך בתפקוד היומיומי וקיצונית מהרגיל, עדכני את הרופא בבדיקה השגרתית.

 

קצת עניינים רפואיים

התינוק שוקל יותר מ-1 ק”ג, והוא לא גדל המון השבוע אבל אורכו כבר כ-38 ס”מ. הוא כבר מספיק גדול כדי להרגיש צפיפות ברחם. אבל שלא תחשבי לרגע שזה יפריע לו להמשיך לזוז, לבעוט ולהכניס לך מרפקים ואגרופים. המוח שלו מתפתח השבוע במידה משמעותית וחשובה ואיתו גדל הראש על מנת שיוכל להכיל את מוחו הגדל והמתפתח. העצמות ממשיכות להתקשות והשרירים שלו מתחזקים מיום ליום. מאוד חשוב שתקפידי על תזונה נכונה הקריטית למצב ההתפתחות שלו כרגע.

הוא אמנם עוד בבטן לכמה שבועות טובים, אבל הוא כבר מתחיל להתכונן ליציאה. אם זה בוויסות חום הגוף בעצמו, ואם זה בהטלת שתן באופן קבוע לתוך מי השפיר (כחצי ליטר ביום!). מח העצם שלו מייצר בבלעדיות את תאי הדם האדומים, והוא אפילו דואג שהורמון הפרולקטין בגופך יגרום לך להתחיל לייצר חלב. אז אם מדי פעם יש לך עקצוצים בפטמות או אפילו נוזלת לך טיפה של חלב, את יכולה להתרגש. הכל פועל כשורה וגופך מתכונן ללידה הקרובה.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • להקפיד לשתות הרבה ולצרוך- סידן, ויטמין C, ברזל, חלבון וחומצה פולית.
  • לעקוב אחר התנועות של התינוק ולשים לב שאין ירידה בתדירות שלהן.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!