הריון שבוע 27

שבוע 27 להריון – הריון שבוע 27

שבוע 27

בהחלט מגיעות לי מחיאות כפיים עכשיו שעברתי בהצלחה שני שלישים של הריון ורשמית אני נכנסת השבוע, שבוע 27 להריון, לשליש השלישי של ההריון. ולא סתם השליש השלישי, זהו השליש האחרון!

יכול להיות שעד עכשיו עלית הרבה במשקל ויכול להיות שלא עלית ממש הרבה. מה שבטוח שבשליש השלישי והאחרון של ההריון תעלי הכי הרבה, ולאו דווקא בצורה איטית ומבוקרת. אל תנסי למנוע את העלייה הזו, וגם אל תיכנסי ללחץ מכך שפתאום השמנת והרבה. לא כל המשקל שתעלי הוא שומן, חלק גדול ממנו הוא בעיקר עליה בנפח הדם, נוזלים של מי השפיר וגם משקל העובר והשילייה (בהערכת משקל יוכלו להגיד לך כמה הוא שוקל נכון לשבוע זה, שבוע 27 להריון). מה שהכי חשוב נכון לעכשיו זה לאכול בריא ומאוזן, במנות קטנות שלא תכבדנה עלייך ולשתות הרבה מים. אל תפחדי מהעלייה הפתאומית והגדולה במשקל, ואל תחשבי בכיוון של דיאטה. הרוב יירד עם הלידה(התינוק עצמו, מי השפיר והשילייה), שאר המשקל יירד אחר כך עם שתייה מרובה, אכילה מאוזנת ופעילות גופנית.

תופעה שכיחה ומעצבנת במיוחד שבטח קרתה לך יותר מפעם בלילה לאחרונה היא התכווצויות של השרירים ברגליים. המשקל מכביד על הרגליים ובנוסף, הרחם מפעיל לחץ על הורידים ומונע חזרה של דם מהרגליים. לכן, זה יכול לקרות גם באמצע היום למרות שזה נפוץ בעיקר בלילה. כשזה קורה כדאי לקום (גם ככה את לא באמת ישנה) ולהיעמד ישר על הרצפה ולמתוח את הרגל המכווצת. על מנת להקל על הכאבים ולהפחית את ההתכווצויות (אי אפשר לצערי למנוע אותן לגמרי), רצוי וכדאי להקפיד בהליכות יומיומיות קצרות כדי להמריץ את לחץ הדם.

חוץ מההתכווצויות המעצבנות והכואבות, את בטח גם סובלת מכאבי גב שלא ייעלמו בשבועות הקרובים. תקפידי על הליכה זקופה, התכופפות נכונה, הימנעי מלהרים דברים, רפדי את המיטה שלך עם כמה שיותר כריות ואם יש לך אפשרות, פנקי את עצמך באמבטיות פושרות. שחייה בבריכה יכולה להקל על כאבי הגב ולגרום לתחושה נוחה יותר, מכיוון שלא תחושי את המשקל ואת חוסר שיווי המשקל בזמן השהות שלך במים.

 

קצת עניינים רפואיים

נכון לעכשיו, נוני הקטנצ’יק שוקל כמעט קילוגרם אחד. 900 גרם ליתר דיוק, והוא באורך של 36 ס”מ. למרות שהוא עדיין קטן, הוא מאוד דומה לאיך שיראה בלידה. אבל יש עוד קצת זמן לגדול ולהתפתח. כל האיברים והמערכות בגופו הקטן כבר פועלות ומפותחות היטב ואם חלילה היה נולד היום, בהתחשב ברפואה המודרנית והמכשור הקיים, הוא היה יכול לשרוד. אך אין לך מה להעסיק את עצמך במחשבות מפחידות או קיצוניות של מה היה קורה אילו היה נולד היום, אלא להיות רגועה שהוא מוגן ובטוח אצלך ברחם.

התינוק מתאמן על נשימה כל הזמן ויכול מאוד להיות שהוא שואף בטעות יותר מדי מי שפיר, ועקב כך בטח הרגשת דגדוגים משונים ותחושות משונות בתוך הבטן אבל אלו תחושות משמחות אז את יכולה להרפות ולחייך. בנוסף לריאות המתפתחות, גם הכבד ומערכת החיסון מסיימות את ההתפתחות הבריאה והתקינה שלהן בגוף התינוק. המוח של התינוק פעיל מאוד, ולא מפסיק להתפתח. בימים אלו התינוק כבר פוקח ועוצם את עיניו, ער וישן בשעות די קבועות (למה או לא יכול להמשיך עם זה גם אחרי הלידה?). אמנם הוא שומע היטב, אבל בגלל שהוא מכוסה בשכבת ורמוקס (שכבה שומנית שעוטפת את כל כולו ומונעת סדיקה של עורו העדין), שמיעתו קצת ירודה. בכל זאת, הוא כבר מזהה קולות והגיוני שאף יודע מתי אמא מדברת אליו ומתי אבא.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לא להתרגש או להילחץ מהעובדה שתהייה עלייה גדולה ומהירה יחסית במשקל.
  • להמשיך לאכול מאוזן ובריא.
  • להמשיך ליטול חומצה פולית ותוסף ברזל.
  • לשתות הרבה מים.
  • לקרוא על הלידה המתקרבת.
  • לבחור בית חולים ואף לתאם סיור בחדר לידה בבית החולים בו את מתכננת ללדת.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!