סקס במהלך ההריון ?

קיום יחסי מין בזמן ההריון – כל מה שרצית לדעת

יחסי מין הם אלה שהביאו אותך למצב בו את נמצאת עכשיו. אמנם בשליש הראשון, עם כל הבחילות והסחרחורות, זה בערך הדבר האחרון שאת חושבת עליו. אך עם תחילת השליש השני ואפילו עד הלידה, יחסי מין בזמן ההריון הם בהחלט מותרים ואף רצויים, כל עוד מדובר בהריון תקין ורצון של שני הצדדים בקיום היחסים האינטימיים.

אם ההריון שלך תקין ואין הוראה רפואית המונעת זאת, ואת כמובן מרגישה טוב פיזית ונפשית, את יכולה לקיים יחסי מין בכל תקופת ההריון ולחוות אורגזמה ללא פגיעה בעובר או לחשוש שמא תהיה סכנה להריון. נכון שהבטן יכולה להפריע, לכן ניתן לגוון בתנוחות ואפילו למצוא דברים אחרים שימצאו חן בעינייך דווקא עכשיו, בתקופת ההריון!

 

האם קיום יחסי מין בזמן ההריון מסכנים את העובר?

אין כל סיכון בקיום יחסי מין מלאים בזמן הריון ואין חשש להפלה. העובר לא מרגיש זאת כלל מכיוון שהוא מוקף במי השפיר ומוגן על ידי שרירי הרחם והבטן. לכן העובר לא יחוש כלל בתנועות או בשינוי בדופק או בנשימה של האם.

 

מתי כן מסוכן לקיים יחסי מין בזמן ההריון?

  • במידה ואת סובלת מצירים מוקדמים, קיום יחסי מין עלול להגביר אותם.
  • פתיחה או קיצור של צוואר הרחם.
  • דליפה של מי שפיר.
  • דימום מסיבה לא ידועה.
  • דלקת.

 

האם ניתן לקיים יחסי מין אוראליים ואנאליים במהלך הריון?

סקס במהלך ההריון ?

סקס במהלך ההריון ?

מומלץ ורצוי לנסות כמה תנוחות, שכן בהריון ככל שאת נמצאת בשלב מתקדם יותר, יהיה קשה ופחות נח לקיים יחסי מין. אין כל איסור או המלצה גורפת לא לבצע מין אוראלי, אלא להפך. לפני קיום יחסי מין אוראליים, חשוב מאוד לבדוק שלבן הזוג אין הרפס או מחלה שניתן להעביר באופן אוראלי. מין אנאלי לא מומלץ כלל בהריון, מעבר לחוסר הנוחות ולטחורים שרוב הנשים סובלות מהן בהריון, מין אנאלי יכול להעביר חיידקים וזיהומים לכיוון הנרתיק.

 

האם יחסי מין יכולים לזרז לידה?

יחסי מין מלאים עם אורגזמה, יכולים לגרום להתכווצויות ברחם. בנוסף, בנוזל הזרע קיים הורמון הפרוסטגלנדין שיכול גם הוא לגרום להתכווצויות הרחם. כאשר ההריון תקין, לא יורגשו אותן התכווצויות, אך במקרה של צירים מוקדמים או צירים לפני לידה קיום יחסי מין עלול להגביר אותם ולכן ההנחה הרווחת היא שסקס מזרז לידה. לקראת סוף ההריון, צוואר הרחם רגיש יותר ולכן עלול להופיע מעט דימום בזמן קיום יחסי המין. כל עוד זה לא דימום חזק והוא לא נמשך ולא כואב, אין סכנה להריון או לעובר.

חשוב לציין שבכל עת במהלך ההריון, אם את חשה כאבים במהלך קיום יחסי מין או לאחריהם או ישנם דימומים או התכווצויות, יש להפסיק מיידית את קיום היחסים ולגשת לבדיקה רפואית בהקדם. בנוסף, אל תרגישי רע אם יורד לך החשק המיני במהלך ההריון. ההורמונים בתקופה זו גורמים לכל אישה להרגיש אחרת, יש נשים המדווחות על יובש בנרתיק וירידה בחשק המיני, בעוד נשים אחרות מדווחות על עלייה גדולה ורבה בחשק המיני. כל עוד נח לך ואת מרגישה טוב פיזית או נפשית – תהני מקיום יחסי מין בהריון כמו ביום יום.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!