לידה קלה כשמקשיבים למיילדת

לידה קלה – טיפים וטריקים שכדאי להכיר לקראת הלידה

אנחנו לא עומדים לשקר לך, רוב הנשים יגידו שאין דבר כזה “לידה קלה”, כי לידה זה לא באמת דבר פשוט ואף אחת לא תגיד לך שהיה לה ממש קל ללדת. אבל הטריקים והטיפים שכתבנו כאן יכולים לעשות שינוי גדול ולהקל עליך בהרבה את הלידה עצמה. קראי ותחליטי בעצמך. אם ילדת בעבר ויש לך טיפים וטריקים נוספים שיכולים לשמש נשים אחרות, שתפי אותן כתגובות לכתבה זו.

 

רוצה לידה קלה יותר? הכיני תכנית לידה

ברגע שהלידה הפעילה מתחילה, אסור לך לבזבז אנרגיה על להיכנס ללחץ. זו הסיבה שאת צריכה לדעת מראש מה הולך לקרות בכל רגע נתון במהלך הלידה. במהלך ההריון, שאלי את הרופא המטפל את כל השאלות שמטרידות אותך, התייעצי עם אחיות הריון בטלפון ובררי שאיזה שלב את צריכה להגיע לבית החולים. בנוסף, חשוב לדבר עם בן או בת הזוג על מנת לוודא שאתם באותו הראש ויודעים מה צריך לעשות כאשר מתחילה הלידה ובמהלכה. קבעו מה קורה בכל תרחיש אפשרי, למשל איך אתם מתמודדים עם מצב שיורדים לך המים ובן או בת הזוג בעבודה, האם תיסעו יחד לבית החולים או שתפגשו כבר שם? איך תיסעו לבית החולים? מי יכול להיות איתך במקום בן או בת הזוג במקרה ולוקח לו או לה זמן רב להגיע? על כל השאלות הללו כדאי לדבר ולהכין תכנית לידה ברורה ומפורטת לכל תרחיש אפשרי.

 

להיות בכושר לקראת הלידה

אין שום הוכחה מדעית שכושר באמת עוזר להפוך את הלידה לקלה יותר, אבל נשים ששמרו על כושר במהלך ההריון נוטות להתמודד עם כאבי הלידה יותר בקלות. בנוסף, אימוני הכושר טרום הלידה יכולים לשפר משמעותית את הסיבולת שלך לכאבים הצפויים בלידה.

אם לקחתם קורס הכנה ללידה, אתם בטח כבר יודעים שנשימות עמוקות יכולות לעזור עם העמידה בכאב של הצירים ושל הלידה. במהלך ההריון מומלץ לקחת שיעורים שמתמקדים בנשימות כמו למשל שיעורי יוגה. נשים רבות ציינו שהן למדו ביוגה איך להישאר מרוכזות נפשית בחוויית הלידה למרות הכאב.

 

דאגי לסביבה תומכת

שימי לב שאת בוחרת נכון את האנשים שיהיו סביבך בזמן הלידה. דאגי שאלו יהיו אנשים שיכולים לגרום להרגיש טוב יותר ולשפר לך את מצב הרוח. יש נשים שרוצות שאמא שלהן תהיה איתן, יש כאלה שרוצות רק את הבעל לצידן, ויש גם כאלה שהעדיפו שחמתן תהיה נוכחת ולא אמא שלהן! הכי חשוב זה שמי שבחרת שיהיה איתך יידע בדיוק מה לעשות בכל שלב ושלב של הלידה ויתמוך בך עד כמה שניתן. כדאי מאוד שמי שבחת שיהיה לצידך בלידה, יהיה אדם שאת סומכת עליו ושנוח לך מאוד בסביבתו. אם בחרת לקחת איתך דולה בנוסף, כדאי שזו תהיה מישהי שאת מתחברת אליה.

 

אל תבזבזי סתם אנרגיה

לידה קלה כשמקשיבים למיילדת

לידה קלה כשמקשיבים למיילדת

רוב הסיכויים שאת החלק הראשון של הלידה את תעברי בבית. נסי להירגע עד כמה שאפשר, בדרך כלל מהרגע שהתחילו הצירים יש מספיק זמן להגיע לבית החולים. כמובן שכדאי שתשמרי את האנרגיה ללידה הפעילה, ולא תגיעי סתם מותשת ולחוצה לבית החולים. נצלי את הזמן בבית להירגע, בקשי מבן או בת הזוג לעשות לך עיסוי מרגיע ותעשי מקלחת נעימה.

כמו כן, כדאי לך לנשנש איזה משהו קטן (לא משהו כבד מידי) ולשתות מלא מים. ייתכן שברגע שתגיעי לבית החולים כבר לא יאפשרו לך כל כך לאכול ואת תצטרכי את האנרגיה…

 

צאי מהמיטה!

נשים רבות העידו שלזוז במהלך הצירים עזר להן מאוד לזרז את הלידה. יש נשים שאפילו לקחו את זה כמה צעדים קדימה והחליטו לרקוד. זה הפך לסוג של טרנד התופס תאוצה שנקרא “לרקוד כל הדרך ללידה“. התזוזות יכולות לגרום לך להרגיש קצת פחות חסרת-מנוחה, עם כל הציפייה ללידה הקרבה. את לא חייבת לרקוד או להתהלך במסדרונות בית החולים, מספיק לשבת ולקפץ על כדור פיזיו מנופח. כדאי לך לשקול גם לידת מים אשר יכולה להקל על כאבים.

 

תזרמי עם מה שקורה

כדאי לבוא לבית החולים ללא דעות קדומות. כל לידה היא שונה, ושום דבר לא צפוי, הכל יכול לקרות. יש הרבה נשים שאומרות שהן רוצות ללדת ללא אפידורל, וכשהכאב מתחיל הוא בלתי נסבל והן כן רוצות אפידורל. לכן, אל תגבילי את עצמך מראש ואל תלחיצי את עצמך. חשוב מאוד שכל מי שסביבך יידע את רצונותיך ושהדברים ילכו על פי תכנית הלידה, אך אל תתבאסי אם לבסוף התכנית לא תצא לפועל בדיוק כמו שתכננת. לא תמיד אפשר לעשות את הדברים על פי התכנון המקורי ולעיתים נאלצים לשנות דברים ברגע האמת. קחי זאת בחשבון ואל תרגישי רע אם זה קורה.

 

נצלי את כוח הכבידה בלידה

למרות שרוב הסיכויים שהרופאים ימליצו שתלדי בשכיבה על הגב, זה לא אומר שאת לא יכולה לשנות תנוחה וללדת כמו שנוח לך. קודם כל, אפשר בקלות לשנות את התנוחה במיטות שיש בבית החולים, ואם זה נוח לך יותר, תבקשי שישנו את תנוחת המיטה. דבר שני, כשאת כורעת ללדת, בתנוחת כריעה של ממש, את בעצם מנצלת את כוח הכבידה וצריכה ללחוץ פחות כדי שהתינוק ייצא. זו הזכות שלך ללדת בתנוחה שיותר נוחה לך, כל עוד אין כל סכנה לך או לתינוק ואין סיבוכים במהלך הלידה.

 

סמכי על הצוות הרפואי והקשיבי לו

המיילדים בבית החולים מוסמכים ליילד אותך, הם יודעים מה שהם עושים. תסמכי על הרופא המיילד ועל הצוות הרפואי. כמו כן חשוב שתסמכי על האנשים הקרובים אליך שבחרת שיהיו איתך בזמן הלידה. כדאי לקבל את העצות הרפואיות שלך המיילדים ושל הדולה, במידה ובחרת אחת. להקשיב לצוות הרפואי בבית החולים רק יכול להיות לטובתך, ולמנוע ממך להיקרע בלידה או לדחוף סתם שלא לצורך.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!