ניתן למנוע כתמי פיגמנטציה בהריון

כתמי פיגמנטציה בהריון – מסכת הריון

בזמן ההיריון נשים רבות מרגישות פורחות ויפות. אך עם זאת במהלך ההיריון, יש גם מספר תופעות לוואי אשר פוקדות את גוף האישה ביניהן בצקות, טחורים, נשירת שיער וגם כתמי פיגמנטציה, המופיעים בדרך כלל בשליש השני והשלישי של ההיריון.

כתמי הפיגמנטציה הללו, המכונים גם בשם ‘מסכת הריון’, והם מציקים לנשים רבות שמעניינות להעלימן ולמגר את התופעה. לפני שנברר איך נפטרים מכתמי הפיגמנטציה שפוקדים אותנו במהלך ההריון, בואו נבין מהם בכלל אותם כתמים…

 

מקורן של כתמי הפיגמנטציה

ניתן למנוע כתמי פיגמנטציה בהריון

ניתן למנוע כתמי פיגמנטציה בהריון

כתמי פיגמנטציה בהריון הם כתמים המופיעים לרוב על גבי הפנים, באזור הלחיים, באזור השפה העליונה, המצח והסנטר. הכתמים נוצרים בשל הורמון בשם MSH המייצר פיגמנט בשם מלנין. בשל ייצור הפיגמנט, מופיעים כתמי הפיגמנטציה על הפנים ועל הגוף באזורים שונים, לעיתים אף באזורים שפחות נראים לעין כמו אזור הפטמות והבטן.

 

מניעת הופעת כתמי פיגמנטציה בהריון

משום שהופעת כתמי הפיגמנטציה לא כל כך תלויה בנו אלא בהורמונים המתעתעים בגוף בזמן ההריון, ניתן אומנם לצמצם את הופעת אותם כתמים אך אין ביכולתנו לשלוט בהופעתם או באי- הופעתם בגוף.

על מנת “להקדים תרופה למכה”, אפשר לבצע מספר פעולות שיכולות לצמצמם את הופעת אותה “מסכת ההיריון” על הפנים ועל הגוף:

יש להימנע מחשיפה לשמש – יש להימנע מחשיפה לקרני השמש המגבירות את כמות הכתמים על הפנים ועל הגוף. כאשר את יוצאת מהבית לשמש אל כל מקום שאינו מוצל, מרחי על עצמך קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה, חפשי צל באזור וחבשי כובע רחב שוליים ומשקפי שמש.

השתמשי בקרם לחות בעל מקדם הגנה SPE על בסיס יומי. גם קרם הלחות שלך, שאותו את מורחת מתחת לאיפור, חשוב שיהיה בעל מקדם הגנה גבוה. בנוסף חשוב להימנע משימוש בתכשירים בעלי חומרים מבהירים, שיכולים להפוך את עורך לרגיש יותר בתקופה זאת של ההריון.

הימנעי מטיפולי פנים. חשוב להימנע מטיפולי פנים בתקופת ההיריון, כל סוגי הפילינג למיניהם שגורמים לקילוף העור, או מסכות עמוקות שמקלפות את העור. טיפולים אלו יכולים להפוך את העור שלך לחשוף יותר.

 

העלמת כתמי הפיגמנטציה שמופיעים על העור

אם לא הצלחת למנוע את הכתמים, ובכל זאת כתמי פיגמנטציה (מסכת הריון) הופיעו על פנייך וגופך, אל תאבדי תקווה. ישנן מספר דרכים טבעיות שבהן את יכולה להיעזר כדי למזער את הכתמים:

הקטנת הכתמים לאחר ההנקה – בדרך כלל לאחר סיום תקופת ההנקה כתמי הפיגמנטציה נוטים להתבהר מעצמם. אומנם הכתמים לא ייעלמו לגמרי, אבל בהחלט יהיה שיפור ניכר במראה שלהם והם יתבהרו מאוד.

טיפול אצל רופא עור – את יכולה לגשת לרופא העור שלך ולהבין איזה טיפול יתאים להבהרת הכתמים ולהעלמתם. כיום ישנם תכשירים רפואיים מעולים שמסייעים בהבהרת העור.

טיפול קוסמטי – במקביל לטיפול הרפואי, ניתן לפנות לטיפול אצל קוסמטיקאית, לקבלת תכשיר או לקבלת טיפול להבהרת כתמי הפיגמנטציה בעור.

אם תעזרי באנשי המקצוע הנכונים ותנקטי בפעולות מניעה, תוכלי לצאת מהעניין בשלום ולמזער את הופעת הכתמים או אפילו למנוע לגמרי את הופעת “מסכת ההיריון” וכמתי הפיגמנטציה.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!