השפעת תת משקל ועודף משקל

השפעת תת משקל או עודף משקל על כניסה להריון

אחד מהגורמים לקשיים בכניסה להריון הוא נושא המשקל. נשים הנמצאות במצב של עודף משקל או במצב של תת משקל עלולות לחוות קשיים בכניסה להריון. כמו כן, אותן נשים נמצאות בקבוצות סיכון להריון יש להן סיכוי גדול יותר לפתח סיבוכים במהלך ההריון בעקבות המשקל שלהן. לעומתן, נשים בעלות משקל תקין לרוב תיכנסנה להריון בקלות ותחזקנה את ההריון בהצלחה עד סופו ללא בעיה.

 

עודף משקל והשפעתו על כניסה להריון

השפעת תת משקל ועודף משקל

השפעת תת משקל ועודף משקל

עודף משקל הוא מצב של הצטברות שומן בגוף. זה יכול לקרות בכל גיל ולכל אישה, החל מסיבות של אכילת יתר, בעיות רפואית ונפשיות וכן כתוצאה מתופעות לוואי של תרופות מסוימות. עודף משקל באופן קיצוני עלול להקשות על נשים להיכנס להריון.

כאשר ישנה עליה מסיבית במשקל יש שינויים במצב ההורמונלי התקין של הגוף, מה שגורם להפרעות בפוריות. בנוסף, נשים במצב של עודף משקל נמצאות בקבוצה של הריון בסיכון. הסיכוי להרות קטן יותר כאשר האישה נמצאת במשקל יתר, וגם הסיכוי להרות באמצעות טיפולי פוריות קטן גם הוא. לכן, גם ירידה קטנה יחסית במשקל יכולה לעזור לתהליך הביוץ התקין ולפוריות האישה.

 

השפעת תת משקל על כניסה להריון

תת משקל הוא מצב גופני בו שוקלת אותה אישה מתחת למשקל שנחשב בריא עבורה. כמו במצב של עודף משקל, גם במקרה זה עלול להיגרם תת-משקל מהפרעות אכילה, מחלות שונות או תגובות לתרופות כלשהן. תת משקל יפריע לאישה להיקלט להריון.

את המשקל בודקים לפי מדד מסת הגוף, או בשם המוכר יותר BMI. תת משקל משפיע יותר על היכולת של האישה להיכנס להריון מאשר עודף משקל, שכן חוסר שומן באופן מסיבי בגוף מפריע לתהליך הטבעי של הביוץ. נשים הסובלות מתת משקל תסבולנה מהפרעות במחזור וממחזור לא סדיר, מה שיפריע להן להרות בקלות ובאופן טבעי.

 

השפעות המשקל על ההריון

נכון, המשקל וה-BMI שונים מאישה לאישה, אבל כל סטייה מהנתונים הרגילים של הגוף עלולה לשנות בצורה דרמטית יחסית את הסיכוי של אותה אישה להרות, אי לכך ההמלצה היא לשמור על משקל תקין, כל אישה ביחס לגוף שלה, שכן משקל תקין אצל האחת אינו כמו אצל האחרת. יש לזכור שנשים עולות במשקל במהלך ההריון. חלק מהנשים עולות מעט וחלק מהנשים עולות הרבה וגם זה נתון שמשתנה מאישה לאישה.

אישה שהתחילה את ההריון בעודף משקל ומעלה הרבה במהלכו, עלולה להגיע למשקל גבוה ביותר במהלך ההריון, מה שיקשה עליה לתפקד, יסכן את ההריון ויקשה עליה להוריד במשקל לאחר הלידה. אישה שנכנסה להריון בתת משקל, הגוף שלה יצרוך הרבה אנרגיה על מנת להשלים את החוסרים ואם היא לא תעלה בהתאם את המשקל הנדרש במהלך ההריון, היא עלולה גם להיות בקבוצה של סיכוי להריון בסיכון ואף לסבול מהפלות חוזרות ונשנות.

חשוב ביותר טרם הכניסה להריון להגיע למצב של משקל מאוזן עד כמה שניתן מבחינת תזונה מאוזנת ובריאה, לעשות התעמלות בקביעות ולהקפיד לשמור על המשקל על מנת לתפקד באופן תקין במהלך ההריון, ללדת בקלות ולחזור למשקל לאחר מכן.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!