שבוע 7 להריון

שבועות הריון – שבוע הריון 7

שבוע הריון שביעי

אז אמנם בחוץ אני עוד לא גדלה ולא רואים עליי כלום וגם בפנים מדובר בגרגיר קטן אבל מתפתח בקצב מסחרר. ומעבר לבחילות ולעייפות ולמרות שלא יצאה עדיין בטן של ממש- כבר לא כ”כ נעים ללבוש מכנסיים צמודות או כל דבר שנצמד לחזה או לבטן התחתונה. בשבוע הזה, שבוע 7 להריון, ובשבועות הבאים אחריו מתהווים כל האיברים החיוניים לגוף התינוק. לכן מאוד מאוד חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה, החשובה מאוד להתפתחות תקינה ובריאה של ההריון ושל התינוק העתיד להיוולד, אפשר להעזר בתזונאית ואפשר פשוט לבחור לבד מזון מזין יותר ובריא יותר. תזכרי שכל דבר שאת מכניסה לגופך – שתיה, אוכל, אוויר – התינוק מקבל אוטומטית. אז גם אם עד ההריון לא דאגת לאכול מזין ובריא – עכשיו כדאי שתקפידי.

 רמת ההורמונים בגוף שלך גבוהה במיוחד ולכן בחילות הבוקר בטח ממשיכות- עד כדי הקרות אצל חלק מהנשים וגם העייפות. בשבוע זה או שעלית קצת במשקל ואת מתחילה להרגיש נפוחה או שירדת קצת. כך או כך זה בסדר וטבעי. בעקבות ההורמונים המשתוללים את חוזרת להרגיש וגם להיראות כמו נערב מתבגרת (עם הבדל קט של עובר בתוך הרחם…) עם שיער שמנוני ועור עם פצעי אקנה. הקפידי לשטוף את הפנים עם סבון ולהתאפר במוצרים טבעיים. כמו שגיל ההתבגרות, גם הפעם, זה עובר. שימי לב שבהריון יש להמנע גם ממוצרים מסויימים שמורחים כלפי חוץ לכן לפני כל שימוש במוצר חדש הקפידי על קריאת העלון לצרכן.

בזמן ההיריון נפח הנוזלים בגופך עולה, והדבר משפיע על הצורך שלך לרוץ לשירותים. וזה עוד לפני שיש שם תינוק במשקל כמה קילוגרמים שמתיישב  בדיוק על השלפוחית ודוחף עם הרגל. העובר ממשיך להתפתח וגודלו כבר מגיע בממוצע לאורך של כמעט סנטימטר אחד, (קחי סרגל ותראי את הגודל. מדהים איך יש בו כבר כל כך הרבה והוא כזה קטן!) ולמשקל גרם אחד שלם. הראש עדיין גדול ביחסית לגוף ועכשיו מתחילים להיווצר פנים!

המוח ממשיך גם הוא להתפתח במידה רבה. גם מערכות פנימיות בגוף מתהוות, כגון מערכת העיכול והתגבשות כלי הדם. מתחילים להיווצר מפרקים, ונוצרות כפות ידיים ורגליים (ואפילו תחילתן של אצבעות קטנטנות – עכשיו תגידי לי שאת לא דומעת!). אל תדאגי- ה “זנב” שיש לו כרגע יעלם עם ההתפתחות. מבטיחה לך שהוא לא יוולד איתו.

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה.
  •  להמשיך ליטול חומצה פולית, תוסף ברזל, וכמובן וויטמינים שהרופא המליץ עליהם.
  • לשתות הרבה מים.
  • להמשיך בביצוע פעילות גופנית לא מאומצת מידי ומתונה.
  • אם עדיין לא עשית זאת – לגשת לבדיקה ראשונית אצל רופא הנשים. ניתן גם לערוך בדיקת אולטרא-סאונד ראשונה. עכשיו אפשר כבר לשמוע ולראות את הדופק של העובר!

 

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!