שבוע 6 להריון

שבועות הריון – שבוע הריון 6

שבוע הריון שישי

אז הייתי אצל הרופא, הוא ביצע בדיקה ואכן… אני בהריון! עכשיו אני מתלבטת למי לספר ואיך לספר… מתי ואיך? בגלל פחד מפני הפלה, שקורת לא מעט בהריון ראשון ובעיקר בשליש הראשון, נשים רבות מחכות עד לסוף השליש הראשון של ההריון ורק אז מספרות. אם בחרת בגישה זו, תגלי במהרה כי קשה מאוד לא לשתף… גם אם החלטת שאת לא מספרת עד סוף השליש, ממליצה לספר לאמא או חברה או מישהי אחרת קרובה כדי שאם חלילה יקרה משהו- תהיה מישהי לצידך לעזור לך לעבור את זה.

בשבוע הזה העובר כבר מתחיל להתפתח ואת כבר מתחילה להרגיש את ההריון….

אם זה הריון ראשון והגוף עוד לא חווה את ההתנסות מאוד סביר להניח שעדיין אי אפשר להבחין חיצונית (בהריון שני והלאה הגוף כבר מכיר והשרירים חלשים יותר כך שהבטן יוצאת די מהר..) רמות ההורמונים בגופך גבוהות מאד, דבר שמסביר את מצבי הרוח הקיצוניים שאת עוברת. את כבר יכולה להגיד לחברים הקרובים- זה לא אני, זה ההריון!

אין לי שמץ של מושג למה קוראים להם בחילות בוקר שהרי הן באות בכל שלב של היום ואפילו באמצע הלילה. ואוהבות להופיע ללא התראה מוקדמת. ייתכן שתהיה לך גם רגישות רבה בחזה – לבישת חזיות תומכות יכולה להקל על חוסר הנוחות. מצד שני, יתכן כי את ברת מזל, ואין לך שום תופעות לוואי ואת מרגישה נהדר וזוהרת. כיף לך! ותהיי רגועה לגמרי- כם אם אין לך תופעות לוואי בכלל- זה לא אומר דבר על תקינות ההריון והעובר.

אני בטוחה שחברות שלך כבר נתנו לך טיפים להתמודד עם העייפות והבחילות, אם גן ואם לא- את תגלי מהר מאוד מה עושה לך טוב לאכול ומה גורם לך לצרבות (עוד תופעת לוואי נוראית שרק תחמיר עם השבועות…) כמה רע שאת מרגישה עכשיו תזכרי- זה לא לנצח וזה שווה כל רגע.

בשלב זה אם מופיעים לך דימומים תכופים או חזקים תפני לרופא לבדיקה. יכול מאוד להיות שהכל תקין אך לעתים מדובר על הפלה טבעית וכדאי להיות בטוחה.

השבוע העובר שלך עובר תקופה משמעותית של גדילה: השבוע הוא יגיע לאורך של 4-6 מ”מ. ראשו גדול מאד ביחס לגוף, (כן, יש לו ראש!!) בראשו של התינוק מתחילות להיווצר אוזניים קטנטנות. לבו מתחלק לחדר ימני וחדר שמאלי, וכבר יש דופק !. הלב הקטנטן שלו הוא בגודל של גביש סוכר פיצפון, והוא מתפקד, אמנם בצורה בסיסית אבל מתפקד. כמו כן מתחילה להיווצר מערכת נשימה, כבד… ממש סרט טבע קורה שם בתוך הרחם שלך.

למרות ההתפתחות המואצת של העובר בשבוע זה- העובר רחוק מלהיראות או להזכיר בצורה כלשהי תינוק, אלא יותר כמו ראשן של צפרדע…

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לוודא כי ביצעת את כל בדיקות הדם והשתן שאת צריכה לבצע
  •  לאכול מזון עשיר בסידן וחלבונים, ואם חסר לך משהו – להשלים בתוספי מזון מיוחדים להריון.
  • להקפיד על שתייה מרובה, רצוי מים. יש להמנע ממשקאות המכילים קפאין היכולים לעכב את התפתחות העובר וכמו כן הם משתנים מאוד וגם ככה את רצה לא מעט לשירותים בשלב זה…
  • לבצע ספורט כגון הליכה או שחיה, אך להימנע מפעילות מאומצת, תחרויות, ופעילויות בהן קיים סיכון גבוה לנפילה.
  • להעלות את צריכת ויטמין C במיוחד בתקופה זו שגדילת התאים של העובר בתאוצה.
  • להקפיד ליטול חומצה פולית ותוסף ברזל.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!