הריון שבוע 35

שבוע 35 להריון – הריון שבוע 35

שבוע 35

‘מה שמתחשק לי זה לישון…’, כבר עכשיו, עוד לפני שיש תינוק צורח ברקע. באמת ובתמים כל מה שאני מאחלת לעצמי השבוע, שבוע 35 להריון, זה לילה אחד של שינה רצופה. בלי לקום לשירותים כל חמש דקות, בלי התכווצויות שרירים, בלי להחליף תנוחה כל רגע ולרפד את עצמי בכריות ולא להיות מסוגלת לנשום (ואפילו לנחור בגלל זה). ועכשיו תוסיפו לזה את הבעיטות היותר חזקות של התינוק בימים האחרונים (יש לו פחות מקום לזוז). ואם כבר מצאתי תנוחה נוחה ואני ממש עייפה, אני לא נרדמת מרוב דאגות…

בשבוע הנוכחי, שבוע 35 להריון, הרחם מגיע עד הצלעות, הוא גדול בהרבה מגודלו המקורי. את בהחלט מרגישה קשיים בנשימה וצפיפות רבה באזור הרחם. רוב המקום נתפס על ידי התינוק וכמות מי השפיר נמוכה בהרבה יותר משבועות קודמים. בקרוב תעברי בדיקה של הימצאות חיידק הסטרפטוקוקוס בי. החיידק מצוי אצל כ-30% מכלל הנשים, ולרוב אינו מזיק ולא גורם להתפרצות המחלה. כאשר אישה הנושאת את חיידק הסטרפטוקוקוס בי יולדת תינוק, היא עלולה להעביר את החיידק לתינוק והוא עלול לחלות במחלה. ולכן, על מנת להפחית את הסיכון שזה יקרה, אם האישה נשאית במהלך תהליך הלידה היא תקבל אנטיביוטיקה.

אם עד כה את ובן זוגך קיימתם יחסי מין, אין סיבה שתצטרכו להפסיק אפילו עד הלידה ממש, אך כדאי להעלות את הנושא אצל הרופא בבדיקה השגרתית הקרובה על מנת לוודא שזה אפשרי. יחסי מין עלולים לזרז לידה ולכן במקרה של דימומים, הפרשות לא ברורות ומרובות מהנרתיק, צירים מוקדמים או כל הנחיה אחרת מהרופא, לא כדאי לקיים יחסי מין בשלב זה.

 

קצת עניינים רפואיים

כל שבוע התינוק עולה כרבע ק”ג והוא ימשיך לעלות במשקל ולהשמין כך עד שבוע 37. כמעט כל המערכות הפנימיות מפותחות אצל התינוק בשביל להיוולד כבר עכשיו, אבל תני לו עוד כמה שבועות של נוחות. המשקל הממוצע בשבוע זה הוא כ-2.5 קילוגרם ואורכו הממוצע 45 ס”מ. בשבוע הריון 37 יואט קצב הגדילה, אבל עד אז יש לו עוד קצת זמן להשמין ולגדול.

שכבת השומן ממשיכה להתעבות כדי להגן על עורו העדין, הכליות שלו מפותחות והכבד גם הוא פועל ללא הפסקה. לא רק את מרגישה את הצפיפות, גם לתינוק עצמו צפוף מאוד והתנועות שלו מוגבלות, אבל הוא ימשיך לבעוט בך. אם את מרגישה האטה או ירידה בתנועות של התינוק בבטנך, פני לרופא לבדיקה.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לעבור בדיקת דם לגילוי חיידק הסטרפטוקוקוס (בדיקה יכולה להתבצע רק עד שבוע 37).
  • להוריד טופס של תכנית לידה מאתר בית החולים שבו את מתכננת ללדת, בין אם זה לעבור עליה לבד או להגיש אותה בלידה עצמה למיילדת.
  • להכין תיק ללידה, עם כל הניירת הרלוונטית ללידה עצמה וכל מה שתצטרכי ללידה כולל תיק לאשפוז.
  • לברר לגבי חבילות לידה, ולהכין רשימה של מוצרים שצריך בבית. חלק מהדברים כבר אפשר להזמין עכשיו.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!