אמא של נוני

שבוע 25 להריון – הריון שבוע 25

שבוע 25

אני רעבה. מאוד רעבה. ובין לבין יש לי צרבת ובחילה. והשבוע, שבוע 25 להריון, כבר מתחיל להיות לי כבד, מה שלא יוצא דופן בהתחשב בעובדה שהרחם שלי בגודל של כדורגל. כדורגל, שלוחץ על מערכת העיכול, כך שאני עדיין רעבה אבל לא מסוגלת לאכול יותר מדי. זה הזמן לאכול ארוחות קטנות יותר עם מרווחים, ולא ארוחה אחת גדולה, ולהקפיד לא לאכול מאכלים שיקשו על העיכול ועל הצרבות ותחושת השובע. אפשר להתייעץ עם תזונאית שמתמחה בתזונה בהריון ולקבל ממנה תפריט יומי שיקל על תזונה נכונה ובריאה, וגם כזו שתאפשר לי לאכול את כל מה שאני צריכה, ולהרגיש שבעה וכמה שפחות בחילות וצרבות.

הורמון הפרוגסטרון, הנמצא כעת בגוף ברמה גבוהה, גורם להאטת חילוף החומרים. כך שאם את מחפשת אשמים, הפרוגסטרון הוא האחראי לבעיות העיכול והצרבות שאת חשה כעת לעיתים תכופות יותר. הימנעי ממאכלים חריפים ושמנוניים. כמו כן, בטח שמת לב שהשיער שעל ראשך וגם זה שעל גופך כהה יותר ועבה יותר. גם בזה את יכולה להאשים את ההורמונים המשתוללים בגופך ולהזכיר לעצמך שגם זה יעבור אחרי הלידה. ייתכן שאת קצת מרגישה כמו פילה בחנות חרסינה, גדולה ומסורבלת וקשה לך לעשות פעולות פשוטות. אם את מרגישה עדיין טוב ונח לך להמשיך להתאמן זה מעולה, רק שימי לב שאת לא מגזימה. הימנעי משכיבה על הגב לאורך זמן, מפעילות הדורשת שווי משקל ובכל רגע שאת מרגישה כאב או עייפות, עצרי ותנוחי. כמובן אל תתעמלי ללא מסגרת ובקרה והקפידי לשתות במהלך הפעילות ובכלל.

 

קצת עניינים רפואיים

משקלו של התינוק השבוע כ-700 גרם, ואורכו כ-34 ס"מ. תניחי מולך קילו של סוכר. הוא כמעט בגודל הזה, ובטוח שמתוק לא פחות! העצמות הקטנות והשבירות שלו ממשיכות להתקשות, שכבת השומן ממשיכה להתעבות והוא משמין מנחת ונראה יותר ויותר אנושי. הוא מתחיל להיראות כמו תינוק בלידה. העור של התינוק חלק יותר ותאי השומן והעור שלו מתרבים. האוזניים שלו מפותחות מבפנים ומבחוץ, ומכיוון שבתוך האוזן נמצא המרכז שהאחראי על שיווי המשקל של הגוף, יכול מאוד להיות שבתוך הבטן התינוק יודע אם הוא פונה עם הראש כלפי מעלה או כלפי מטה.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • אם עוד לא עשית זאת, לעבור בדיקת GCT לבדיקת רמת הסוכר בגוף ולוודא שאין לך סכרת הריון.
  • לעבור בדיקת דם שגרתית כדי לבדוק שאינך אנמית, מה שקורה לעיתים עקב נפח הדם שגדל. האנמיה מטופלת בתוספי ברזל.
  • להמשיך ליטול חומצה פולית ותוסף ברזל.
  • להקפיד על שתייה מים מרובה ואכילה מאוזנת תוך תשומת לב שלא מתפתחים סימנים המעידים על רעלת הריון.
  • לנוח ולא להתאמץ יותר מדי.
  • אם עוד לא עשית זאת, זה הזמן להחליט איפה את רוצה ללדת.
  • אם את מעוניינת בכך, ועוד לא עשית זאת, עכשיו זה זמן מצוין להתחיל לחפש דולה.
  • במידה ואת בריאה לחלוטין, אבל סובלת מכאבי גב או כאבי גוף, את יכולה לברר על טיפולי עיסוי המותרים לנשים בהריון ובכך להקל על עצמך…
  • להתחיל לברר מה צריך להכין לקראת הלידה מבחינת דברים עבורך, ומה צריך להתחיל לקנות הביתה לתינוק. אבל עוד אין צורך לרוץ ולבצע את כל הקניות, למרות שלא יזיק לעשות סקר שוק.

תגובות

נשמח לקבל תגובה ממך על הכתבה...

כתוב תגובה




נוני
נוני
הרשם כעת
איפוס סיסמה