הריון שבוע 23

שבועות הריון – שבוע הריון 23

שבוע הריון 23

לא רק שאני עולה במשקל עוד ועוד ומתעגלת עם הזמן, מהשבוע, שבוע הריון 23, אני כבר מתקשה למצוא תנוחה נוחה להירדם בה. בנוסף לכך, עד שכבר אני נרדמת, אני לא מצליחה לישון טוב בלילה והסיבות די ברורות: הקימה התכופה לשירותים בלילה, הלחץ על הבטן, הצרבות והנפיחות ברגליים לא נותנים לי מנוח. האמת היא, שיש לי גם לא מעט חלומות מפחידים עם חששות לקראת הלידה, מה שממש אבל ממש לא מועיל לי בתקופה זו. אבל, שינה זה חשוב, לך ולתינוק. הגוף שלך צריך את האנרגיות, ולכן השתדלי לנוח במהלך היום (עם רגליים למעלה), לא לאכול ארוחה כבדה לפני השינה, לשמוע מוסיקה נעימה, לרפד את המיטה בכריות, וכל דבר אחר שיקל עלייך את ההירדמות ואת השינה.

בנוסף ללילות הלבנים, שחשבת שיגיעו רק עם לידת התינוק, הקרסוליים שלך נפוחים, כתוצאה מהדם שהצטבר ברגלייך בעיקר לאחר יום ארוך ועמידה ממושכת. הרחם לוחץ על הורידים, שמחזירים דם מהרגליים ללב, ולכן במקרה והרגליים מאוד נפוחות שכבי על הצד או בישיבה עם רגליים מוגבהות. הימנעי כמה שאפשר מעמידה ממושכת, השתדלי לזוז ולהתנועע במהלך היום ושתי המון מים על מנת להמריץ את זרימת הדם. בשלב זה יהיה לך יותר נח עם כפכפי אצבע או כפכפים נוחים ויכול להיות שאפילו מידה אחת גדולה יותר תקל עלייך. הגיוני מאוד שבתקופה הקרובה תמצאי את עצמך יוצאת לאירוע משפחתי לבושה בשמלה מהממת מאופרת ומסורקת ועם כפכפי אצבע. אם הרגליים מרגישות לך נפוחות באופן יוצא דופן או שאת נתקלת בעוד אזורים נפוחים, כמו בפנים או בצוואר, פני לרופא שלך להתייעצות.

ההתכווצויות ברחם ממשיכות – אלו התכווצויות שתפקידן להכין את הרחם לקראת הצירים ולקראת הלידה עצמה. התינוק לא מרגיש אותן והן לא מפריעות לו. סביר להניח שבביקור הקרוב אצל הרופא שלך, הוא יוכל לעשות לך הערכת משקל ראשונית. רופא מקצועי עם ניסיון, יכול לגעת בבטנך ולהעריך את גודל הרחם ולאמוד את משקלו של התינוק. גם אם ישנה חריגה מהגודל הממוצע, מדובר בשבוע מאוד צעיר ואין סיבה לדאגה. כל עובר מתפתח בקצב שלו (ובקרוב גם תגלי שכל תינוק מתפתח וגדל בקצב שלו).

 קצת עניינים רפואיים

משקלו של העובר נע השבוע בין 450-500 גרם. הוא שוקל כמו קופסת גלידה משפחתית, חצי קילו! העור שלו רפוי ומכווץ, תאי העור מתרבים מהר ושכבת השומן מתחת לעורו עדיין לא עבה מספיק, אבל ממשיכה להתעבות. צבע עורו אדמדם ועדיין מכוסה שכבת שיער דקה שעכשיו היא טיפה כהה יותר, אבל היא תעלם, אל דאגה (כמו השיער המיותר שצמח עלייך…). הוא מניע את ידיו ורגליו ובולע בשקיקה את מי השפיר. השבוע, שבוע 23 להריון, מתפתחת מערכת הנשימה שלו, נוצרים נימים בריאות החיוניים ביותר לנשימה העצמאית של התינוק כאשר יוולד.

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לשתות הרבה מים – המים ממריצים את זרימת הדם בגוף. שתיית מים גם עוזרת בנפיחות הקרסוליים ובמתיחת העור.
  • להמשיך להקפיד על תזונה בריאה, מאוזנת ונכונה.
  • להמנע ממאכלים שעושים לך לא טוב או שאת לא בטוחה איפה ואיך הם בושלו.
  • להקפיד ליטול ויטמינים, ברזל, חומצה פולית וסיבים תזונתיים.
  • להתאמן ולעשות ספורט באופן מבוקר ובריא – כל עוד אינך סובלת מבעיה רפואית או שהרופא אסר עלייך להתאמן.
  • להמשיך את יומן ההריון, שלא תפספסי דבר!
  • לעבור על כל הבדיקות העתידיות ולוודא שאכן קבעת תור לכולן ולא פספסת.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!