הריון שבוע 14

שבועות הריון – שבוע הריון 14

שבוע הריון 14

לא יאומן אבל אני באמת באמת מרגישה יותר טוב. אני יותר ערנית, אני הרבה יותר רעננה (לא כשאני קמה בפעם המאה לשירותים במהלך הלילה אבל במהלך היום בהחלט!) אפילו הבחילות מתחילות לעבור. מה גם שהמבטים מסביב מוסיפים לתחושת הריחוף הטבעית שאני חשה- אני בהריון!!! ועכשיו בקול רם: אני ב-ה-ר-י-ו-ן !!!

בנוסף לכל, אני הרבה יותר רגועה כי ככל שעובר הזמן ההריון מתפתח בצורה תקינה וקטן הסיכוי להפלה טבעית. וגם לאחר שהעייפות והתחושה הלא נעימה נעלמה חזר לי החשק הכללי לאנשים אחרים. אני הרבה יותר נחמדה ומחויכת עכשיו כשלא בא לי להקיא את ארוחת הבוקר, אם בכלל היה לי חשק לאכול ארוחת בוקר.

אם חזר לך החשק המיני ובא לך לקיים יחסים עם בן זוגך, למקרה שאת חוששת, תשמחי (וגם בן זוגך ישמח) לדעת שכל עוד ההריון תקין, אין שום סיכון בקיום יחסי מין לכל אורך ההריון והעובר לא ירגיש ולא ידע דבר או חצי דבר.

ייתכן שבימים האחרונים שמת לב לכך שמעבר לעובדה שהשדיים שלך גדלו מאוד גם הפטמות שלך פתאום נהיו גדולות יותר וכהות יותר מבעבר, ומאוד יכול להיות  שהבחנת בפס כהה העובר במורד הבטן. הפס הזה מכונה linea  negra, והוא נובע מן השינויים הורמונאליים שאת עוברת. תוספת נפלאה לחצ’קונים ולפיגמנטציה בפנים, אבל עוד דבק קטן שיעלם עם הזמן אז אל תדאגי לרגע. זה הרגע להרגיע שוב, הכל עובר. רק התינוק ישאר בסופו של דבר.

ההריון מתקדם, התינוק גדל, הרחם הולך ותופח בשביל לייצר מקום לתינוק הגדל בו – את סוף כל סוף  מרגישה את הבטן שלך מתחילה לבלוט החוצה. היא מתעגלת ואפשר כבר ממש לראות שאת בהריון. אם עוד לא הרגשת את זה עד עכשיו, אז עכשיו זה מוחשי וכולם מסביבך יכולים לראות ולברך. למען תחושת הנוחות שלך, מומלץ ללבוש בגדים רפויים, וכל דבר אחר שנוח לך. ותרי על העקבים והג’ינסים הצמודים והשקיעי בנוחות המירבית שלך.

קצת עניינים רפואיים

בשבוע זה האורך של העובר שלך הוא פחות או יותר בין 8-12 ס”מ! ידיו מתארכות ונעשות פרופורציונאליות לשאר איברי הגוף. הרגליים עדיין יחסית קצרות, שיער ראשו של התינוק צומח, (כן! שיער!) וכן הגבות ושערות עדינות המכסות את גופו, ומסייעות בהגנה עליו.

בשלב זה יש תנועה רבה וערה של הידיים ורגליים אבל את עוד לא מרגישה את זה. אפילו פרצופים הוא עושה. אולי תצליחי לראות זאת באחת הבדיקות. ותקבלי תמונה ראשונה של התינוק מוציא לשון לאמא ואבא. גם איברי המין ממשיכים להתפתח, והעובר מתחיל לייצר הורמונים, וכל האיברים הפנימיים פועלים כסדרם.

השבוע, שבוע 14 להריון, התינוק מתחיל “להתאמן” בנשימה על-ידי שאיפת מי השפיר לתוך הריאות. הוא גם מפריש שתן לתוך מי השפיר, אך אין לך מה לדאוג, מי השפיר מתחדשים מעצמם כל 3 שעות.

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • זה הזמן לבצע בדיקת שקיפות עורפית.
  • להקפיד לשתות הרבה – מים מים ועוד קצת מים.
  • לאכול נכון מאוזן ובריא.
  • להמשיך ליטול חומצה פולית ותוסף ברזל ועוד ויטמינים רלוונטיים.
  • לקבוע תאריכים לבדיקות הבאות במידה ועוד לא עשית זאת.
  • להתייעץ עם הרופא, ואם יש צורך לבצע בדיקת סיסי שיליה.
  • לקנות בגדים נוחים להריון או לשדרג את בגדי היום יום שלך לבגדי הריון (גומיה בג’ינס במקום רוכסן, להפוך שמלה לטוניקה, לשדרג חולצה של בן הזוג…)
  • לקרוא ברשת קצת על זכויות אישה בהריון במקום העבודה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!